Опис досвіду роботи учителя фізичної культури

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8

Бойка Валерія Миколайовича

/Files/images/boyko_vm/IMG_30231.jpg

Кожна людина мріє бути сильною, здоровою, витривалою, хоче мати атлетичну фігуру, вміти швидко і довго бігати, високо і далеко стрибати, плавати і володіти всіма тими навичками, які постійно необхідні людині в житті. Здійснити цю мрію допомагаємо ми, вчителі фізичної культури. Адже абсолютна більшість дітей народжується практично здоровими. Збереження і зміцнення здоров'я дітей в умовах сучасної школи досить проблематичне.

Фізична культура у загальноосвітніх навчальних закладах має на меті збереження і зміцнення здоров'я учнів, розвиток рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості, формування ціннісних орієнтацій щодо здорового способу життя. Усе це можливо лише за умови, коли діти із задоволенням відвідують уроки фізичної культури.

Тому працюю над проблемою «Формування позитивного ставлення учнів до уроків фізичної культури»

Урок – основна форма фізичного виховання в школі, і обов’язковий для всіх учнів. Кожний урок становить єдиний процес, в якому виконання усіх завдань здійснюється у взаємному зв’язку. В той же час, загальні закономірності побудови уроку допомагають ефективніше підготуватися до нього.

Під час своєї діяльності враховую загальні вимоги до проведення сучасного уроку.

Уроки розпочинаю з шикування класу, рапорту чергового, привітання, ознайомлення із завданням на урок, виконання організовуючих вправ. В підготовчій частині використовую загально розвиваючі вправи в русі та на місці, з предметами (гімнастичні палиці, скакалки, м’ячі, обручі), а також спеціальні підготовчі вправи. Під час уроків гімнастики проводжу комплекси вправ ритмічної гімнастики, під музичний супровід. Загальнорозвиваючі і вправи проводить черговий учень. Це дає можливість слідкувати, як учні володіють основними термінами.

Готуючись до проведення уроків, враховую і передбачаю фізичний стан класу, здійснюю особистісно-орієнтований підхід до навчання учнів. На уроках вирішую три основні напрями: оздоровчий, тренувальний, освітній. Намагаюсь проводити найбільше уроків на свіжому повітрі, з метою загартування організму дітей. Тренувальний напрям служить для підвищення рівня рухової підготовленості. Освітній напрям дає змогу озброїти учнів знаннями з історії фізичної культури, гігієни фізичних вправ, освоєння учнями методики рухових дій, тренування розвитку рухових здібностей.

Окремих теоретичних уроків не проводжу, але повідомлення теоретичних знань планую на кожному уроці.

Прагну, щоб кожен урок був логічним продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним, цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.

Однією з головних умов успішного навчання є здатність тримати дисципліну на уроці, в іншому разі не спрацьовують ніякі методичні прийоми та хитрощі. Дисципліна більшою мірою залежить від рівня насиченості уроку, від уміння вчителя перемикати фази уроку, від його здатності задавати мотивацію і стимулювати учнівські успіхи, від уміння тримати педагогічну дисципліну, від уміння використовувати на практиці активні методи навчання.

В своїй роботі намагаюсь практикувати нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання, урок-спортивна вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань по темі „Спортивні ігри,” уроки-конкурси, уроки-концерти. У ході навчання реалізовую міжпредметні зв’язки з предметами природничого, художньо-естетичного напрямів, основами здоров'я, завдяки цьому уроки для учнів стають цікавішими і захоплюючими, веселими і пізнавальними.

Упевнений , що викладач фізичної культури – це, насамперед, учитель здоров’я. Оздоровча і корекційна функції підвищення рухової активності учнів в урочній та позакласній діяльностіспрямовані на зміцнення здоров'я, забезпечення активного відпочинку, формування естетичних смаків та передбачає підготовку до різних видів суспільної діяльностііпокликана сприяти всебічному розвитку підростаючого покоління, удосконалювати фізичніідуховні здібності, розширювати арсенал життєво важливих рухових умінь.Завдання із зміцнення здоров'я вирішуються у процесі фізичного виховання на основі вдосконалення властивих кожному учню фізичних якостей, особливо тих, розвиток яких призводить до піднесення загального рівня функціональних можливостей організму. Навчити учнів самостійно займатися фізичними вправами – одне з головних його завдань.


Тестові завдання з фізичної культури 5 – 7 класи. Історія Олімпійського руху 6 – 11 класи КОНСПЕКТ УРОКУ

Опис досвіду роботи учителя фізичної культури


ПРЕЗЕНТАЦІЯ З ДОСВІДУ РОБОТИ

Кiлькiсть переглядiв: 386